Community Support
Här hittar du länkar, instruktioner, svar på vanliga frågor samt bokningsformulär för att boka en tid med vår support. Om du inte hittar det du behöver så kan du alltid kontakta vår support.
Du når oss på måndag – fredag mellan klockan 08.00 – 17.00.
Maila oss på: support@communitysverige.se
Eller ring oss på: 08 – 684 330 30
✉ support@communitysverige.se
☎ 08 – 684 330 30
Instruktioner
.
Microsoft Outlook
Håll koll på arbetsmailen - vart du än är
Microsoft Outlook är en av de mest använda lösningarna i världen för att hantera e-post, kalender och kontakter – allt i ett och samma gränssnitt. Outlook gör det enkelt att strukturera din arbetsdag, boka möten, kommunicera med kollegor och hålla koll på din inkorg – oavsett om du sitter vid datorn eller är på språng.
För att underlätta din vardag rekommenderar vi att du även laddar ner mobilappen, så att du alltid har tillgång till din arbetsmail direkt i fickan – vare sig du använder en iPhone eller Android-telefon.
Skanna QR-koden bredvid för att ladda ner Outlook till din mobil.
Ett tips!
För att kunna återställa ditt lösenord själv om du skulle glömma det, rekommenderar vi att du loggar in på din Microsoft-profil och lägger till både din mobiltelefon och ett alternativt telefonnummer (t.ex. arbete).
På så sätt kan du enkelt återfå åtkomst till ditt konto – utan att behöva kontakta Community Support.

Boka tid med vår support
Behöver du hjälp med datorn? Krånglar ett program, eller är det något som inte fungerar som det ska? Då kan du enkelt boka en tid med vår support – vi finns här för att hjälpa dig!
Via vår bokningssida kan du själv välja en tid som passar dig för att få personlig hjälp. Oavsett om det gäller:
-
Felsökning av datorn
-
Installation eller ominstallation av program
-
Tekniska problem eller andra IT-frågor
…så kan du tryggt vända dig till oss.
Klicka på länken nedan för att komma till vår bokningssida och boka en tid när det passar dig.
Vi ser till att du får den hjälp du behöver – smidigt och effektivt.
Support-på-plats
Behöver du support på plats? Vi kommer till dig och installerar nätverk, konferensutrustning, fiber, brandvägg m.m.
Vi skickar ut en supporttekniker som ordnar allt som du behöver hjälp med.
Kontakta oss via mail eller telefon om du behöver support-på-plats.

Fjärrsupport med TeamViewer
För att kunna hjälpa dig på bästa sätt använder vi TeamViewer – ett säkert verktyg som låter oss koppla upp oss direkt mot din dator. Med TeamViewer kan vi snabbt felsöka problem, installera program eller utföra andra åtgärder, oavsett var du befinner dig.
Du väljer själv om du vill sitta med och följa processen, eller luta dig tillbaka medan vi tar hand om det tekniska. All uppkoppling sker med ditt godkännande, och du kan alltid avsluta sessionen när du vill.
För att få hjälp via TeamViewer behöver du bara:
Starta TeamViewer QuickSupport här (för direkt hjälp, ingen installation krävs):
Starta TeamViewer QuickSupport
eller
Ladda ner TeamViewer här (för återkommande användning):
Ladda ner TeamViewer

Microsoft Authenticator
Skydda ditt konto med Microsoft Authenticator
Din säkerhet är viktig för oss. Därför rekommenderar vi att du använder tvåfaktorsautentisering (2FA) tillsammans med ditt Microsoft-konto. Det är ett enkelt men mycket effektivt sätt att skydda din arbetsmail och andra tjänster mot obehörig åtkomst.
Med Microsoft Authenticator får du en extra säkerhetsnivå utöver ditt lösenord. Appen genererar engångskoder eller skickar push-notiser direkt till din mobil när du loggar in – så att bara du kan få tillgång till ditt konto, även om någon skulle komma över ditt lösenord.
Ladda ner Microsoft Authenticator-appen till din mobil genom att skanna QR-koden bredvid.
Appen är tillgänglig för både iPhone och Android och är enkel att komma igång med.
Vi rekommenderar starkt att alla aktiverar tvåfaktorsautentisering för ökad trygghet i det dagliga arbetet. Behöver du hjälp att komma igång? Tveka inte att boka en tid med vår support – vi hjälper dig gärna!
