Microsoft tjänster
Community IT

Microsoft Sharepoint
Med Microsoft SharePoint hjälper vi er att skapa en digital plattform så att anställda kan samarbeta, dela information och automatisera arbetsflöden på ett lättåtkomligt och säkert sätt.
Exempel på användningsområden:
- Intranät för att hantera ledighets ansökningar, frånvaroanmälan, intern information m.m.
- Automatiska arbetsflöden för insamling av information, automatiska påminnelser, skicka meddelanden m.m.
- Projektledning för gemensamma uppgifter och större projekt
- Samarbetsytor som anställda når via dator, mobil och online
- Information och nyhetskanaler
- Dokumentbibliotek
Microsoft 365
Med Microsoft 365 ser vi till att anställda kan arbeta och samarbeta när, var och hur dom vill. Dom kan arbeta och ha åtkomst till all information på ett tryggt och säkert sätt via datorn, i mobilen och online.
Exempel på användningsområden:
- Outlook för att hantera Mail, kalender, kontakter
- Teams för videomöten, chattar, samtal och gemensamma arbetsytor
- OneDrive för att spara och dela filer
- Word för att skapa och redigera dokument
- Excel för att skapa och hantera kalkylblad och diagram
- PowerPoint för att skapa presentationer
- OneNote för skapa och hantera anteckningar


Microsoft Applikationer
Med Microsofts molnbaserade applikationer kan vi skapa smarta och automatiserade arbetssätt inom flera olika användningsområden. På ett modernt, enkelt och ekonomist sätt kan detta öka produktiviteten och utveckla verksamheten på ett positivt sätt.
Exempel på användningsområden:
- Planner för att skapa, tilldela, hantera och följa upp uppgifter
- Lists för att hantera och skapa sökbara listor för avtal, inventarier, personal m.m.
- Forms för att skapa, samla in och analysera svar från undersökningar och frågeformulär
- Stream för att skapa, dela och hantera videoinnehåll
- PowerAutomate för att koppla samman och automatisera flöden mellan olika applikationer
Microsoft Enhetshantering
Med Microsofts molnbaserade applikationer kan vi skapa smarta och automatiserade arbetssätt inom flera olika användningsområden. På ett modernt, enkelt och ekonomist sätt kan detta öka produktiviteten och utveckla verksamheten på ett positivt sätt.
Exempel på användningsområden:
- Planner för att skapa, tilldela, hantera och följa upp uppgifter
- Lists för att hantera och skapa sökbara listor för avtal, inventarier, personal m.m.
- Forms för att skapa, samla in och analysera svar från undersökningar och frågeformulär
- Stream för att skapa, dela och hantera videoinnehåll
- PowerAutomate för att koppla samman och automatisera flöden mellan olika applikationer
